Pentru toti cei care aveti probleme in afaceri datorate crizei economice, va recomond acest web-site:
Salvati-va din criza economica! Singura solutie inteligenta de management financiar va sare acum in ajutor!
Peste tot se vorbeste despre criza economica. Criza economica a cuprins intreaga lume, iar acum se instaureaza si la noi.
• criza economica loveste Romania
Peste tot se vorbeste despre criza economica. Criza economica a cuprins intreaga lume, iar acum se instaureaza si la noi.
• criza economica loveste Romania
• Bursa de Valori Bucuresti s-a prabusit
● Piata imobiliara este blocata
● 14000 de IMM-uri au intrat in faliment
● 10000 de angajati au fost disponibilizati
● Leul s-a depreciat ...
Astfel de mesaje cititi pe TV. Astfel de mesaje apar peste tot in media, in jurul dvs. Expresia “criza economica” incepe sa ridice parul pe dvs., chiar daca nu sunteti afectat inca. Va intrebati, desigur, oare ce urmeaza?
Raspunsul este unul simplu. Urmeaza aceleasi stiri, in care cifrele vor lua proportii dramatice. Si totusi, un mare om de afaceri din Romania afirma ca daca ai lichiditati in aceasta perioada cumperi cu 70-80% reduceri. Care va sa zica e sezon de REDUCERI! Cel putin pentru unii.
Aplicati politicile si strategiile de management din lucrarea Consilier – management financiar (link catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/) si intoarceti situatia de criza economica in favoarea dvs.:
- Renuntati la unele produse si redirectionati resursele financiare din activitati care prin natura lor fie imobilizeaza volume mari de numerar fie sunt imprevizibile din acest punct de vedere, catre activitati care reduc riscul penuriei de cash.
- Ajustati/cresteti marjele cu riscul penuriei de numerar: “franarea” unor activitati care se dovedesc a fi prea riscante din punctul de vedere al numerarului se poate face si prin cresterea preturilor respectivelor produse/servicii. Deosebirea in aceasta situatie este ca produsul/serviciul va fi in continuare disponibil, dar il veti produce doar in masura in care clientul este dispus sa plateasca un pret mai mare.
- Apelati la finantari din partea asociatilor: asociatii raman in continuare o sursa de finantare foarte buna pentru firme, chiar si numai prin neridicarea dividendelor, atunci cand alte surse sunt greu de gasit. O astfel de masura determina si scaderea gradului de indatorare a firmei, lucru care o face (cel putin la nivel teoretic) mai putin vulnerabila la fluctuatiile costurilor de finantare.
- Hedging: termenul poate parea complicat la prima vedere, insa mecanismul este destul de simplu. In situatia in care avem obligatii de plata in valuta, ne putem proteja de efectele negative ale fluctuatiilor cursului valutar prin a ne asigura si venituri “legate” de aceeasi valuta. In acest fel ramanem imuni la fluctuatii.
Mai multe detalii despre cum sa gestionati eficient banii firmei gasiti in Consilier - management financiar. (link pe toata propozitia catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/)
O alta capcana in care managerii ar putea sa cada este ignorarea realitatii din cifra de afaceri: vanzari mai mici in perioada care urmeaza nu inseamna neaparat o reducere a competitivitatii firmei noastre, ci o modificare in volumul intregii piete. Daca produsul nostru este in continuare la fel de atractiv in comparatie cu concurenta, tot ce avem de facut este sa ajustam nivelul activitatii la cererea mai redusa.
Desi cuvantul criza aduce mai degraba a “panica”, noi credem ca in mintea intreprinzatorilor ar trebui sa sune mai degraba a “prudenta”. De aceea, sfatul nostru nu este sa abandonati proiectele de investitii, ci mai degraba sa le reganditi astfel incat:
ð Sa nu absoarba numerar peste valorile pe care firma le poate genera. Iar prudenta inseamna ca situatia din prezent trebuie ajustata pentru a reflecta un scenariu cel putin cu 30% mai pesimist in perioada urmatoare.
ð Sa fie capabile la randul lor sa genereze cash intr-o perioada cat mai scurta de la punerea in functiune, eventual (dar nu neaparat) in detrimentul unei marje de profit mai mari.
ð Sa creasca flexibilitatea firmei din punctul de vedere al activitatilor/produselor oferite deoarece in perioada de relansare a vanzarilor resursele financiare vor deveni din nou accesibile, iar intrebarea care se va pune in acel moment va fi: care este produsul cel mai avantajos pentru a fi lansat? (atat din punctul de vedere al cererii de pe piata cat si din perspectiva nevoilor de numerar).
In concluzie la cele de mai sus, din punct de vedere financiar navigarea prin apele agitate ale perioadei viitoare se poate face cu succes in special daca aveti in minte lichiditatea. Fiecare decizie de business are efecte financiare si de aceea este bine sa aveti calculele bine facute si sa directionati resursele firmei spre acele activitati care pot mentine lichiditatea si pot propulsa compania dincolo de pericolele pe care mediul macroeconomic le va aduce. (Articol preluat din Consilier – management financiar = singura solutie eficienta pentru criza economica) link pe toata propozitia catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/
Astfel de mesaje cititi pe TV. Astfel de mesaje apar peste tot in media, in jurul dvs. Expresia “criza economica” incepe sa ridice parul pe dvs., chiar daca nu sunteti afectat inca. Va intrebati, desigur, oare ce urmeaza?
Raspunsul este unul simplu. Urmeaza aceleasi stiri, in care cifrele vor lua proportii dramatice. Si totusi, un mare om de afaceri din Romania afirma ca daca ai lichiditati in aceasta perioada cumperi cu 70-80% reduceri. Care va sa zica e sezon de REDUCERI! Cel putin pentru unii.
Aplicati politicile si strategiile de management din lucrarea Consilier – management financiar (link catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/) si intoarceti situatia de criza economica in favoarea dvs.:
- Renuntati la unele produse si redirectionati resursele financiare din activitati care prin natura lor fie imobilizeaza volume mari de numerar fie sunt imprevizibile din acest punct de vedere, catre activitati care reduc riscul penuriei de cash.
- Ajustati/cresteti marjele cu riscul penuriei de numerar: “franarea” unor activitati care se dovedesc a fi prea riscante din punctul de vedere al numerarului se poate face si prin cresterea preturilor respectivelor produse/servicii. Deosebirea in aceasta situatie este ca produsul/serviciul va fi in continuare disponibil, dar il veti produce doar in masura in care clientul este dispus sa plateasca un pret mai mare.
- Apelati la finantari din partea asociatilor: asociatii raman in continuare o sursa de finantare foarte buna pentru firme, chiar si numai prin neridicarea dividendelor, atunci cand alte surse sunt greu de gasit. O astfel de masura determina si scaderea gradului de indatorare a firmei, lucru care o face (cel putin la nivel teoretic) mai putin vulnerabila la fluctuatiile costurilor de finantare.
- Hedging: termenul poate parea complicat la prima vedere, insa mecanismul este destul de simplu. In situatia in care avem obligatii de plata in valuta, ne putem proteja de efectele negative ale fluctuatiilor cursului valutar prin a ne asigura si venituri “legate” de aceeasi valuta. In acest fel ramanem imuni la fluctuatii.
Mai multe detalii despre cum sa gestionati eficient banii firmei gasiti in Consilier - management financiar. (link pe toata propozitia catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/)
O alta capcana in care managerii ar putea sa cada este ignorarea realitatii din cifra de afaceri: vanzari mai mici in perioada care urmeaza nu inseamna neaparat o reducere a competitivitatii firmei noastre, ci o modificare in volumul intregii piete. Daca produsul nostru este in continuare la fel de atractiv in comparatie cu concurenta, tot ce avem de facut este sa ajustam nivelul activitatii la cererea mai redusa.
Desi cuvantul criza aduce mai degraba a “panica”, noi credem ca in mintea intreprinzatorilor ar trebui sa sune mai degraba a “prudenta”. De aceea, sfatul nostru nu este sa abandonati proiectele de investitii, ci mai degraba sa le reganditi astfel incat:
ð Sa nu absoarba numerar peste valorile pe care firma le poate genera. Iar prudenta inseamna ca situatia din prezent trebuie ajustata pentru a reflecta un scenariu cel putin cu 30% mai pesimist in perioada urmatoare.
ð Sa fie capabile la randul lor sa genereze cash intr-o perioada cat mai scurta de la punerea in functiune, eventual (dar nu neaparat) in detrimentul unei marje de profit mai mari.
ð Sa creasca flexibilitatea firmei din punctul de vedere al activitatilor/produselor oferite deoarece in perioada de relansare a vanzarilor resursele financiare vor deveni din nou accesibile, iar intrebarea care se va pune in acel moment va fi: care este produsul cel mai avantajos pentru a fi lansat? (atat din punctul de vedere al cererii de pe piata cat si din perspectiva nevoilor de numerar).
In concluzie la cele de mai sus, din punct de vedere financiar navigarea prin apele agitate ale perioadei viitoare se poate face cu succes in special daca aveti in minte lichiditatea. Fiecare decizie de business are efecte financiare si de aceea este bine sa aveti calculele bine facute si sa directionati resursele firmei spre acele activitati care pot mentine lichiditatea si pot propulsa compania dincolo de pericolele pe care mediul macroeconomic le va aduce. (Articol preluat din Consilier – management financiar = singura solutie eficienta pentru criza economica) link pe toata propozitia catre http://www.crizaeconomica.manager.ro/